Шляхи формування здорового способу життя в унів молодших класів


Сценарій спортивного свята , присвяченого Дню Захисника Вітчизни для дітей молодшого шкільного віку

Звучать позивні параду (Команди готові до параду).
Під спортивний марш хортингу учасники свята входять до зали. Учасники - команди класів, очолювані капітанами. Кожна команда з емблемою команди. Шикуються в одну колону. Вболівальники і глядачі заздалегідь займають відведені їм місця.

Ведучий 1: Добрий день! Сьогодні у нас свято, присвячене Дню Захисника Вітчизни. Це свято тих, хто може підставити плече один одному, хто здатний поділитися останнім і подолати всі негаразди і труднощі. Це свято справжніх чоловіків, а також всіх хлопчиків - майбутніх захисників Вітчизни.
Ведучий 2: Захисник Вітчизни! Як гордо звучать ці слова! Захист Вітчизни - обов'язок кожного громадянина, почесний обов'язок кожного чоловіка.

Чотири дитини, які беруть участь у змаганні, читають вірші (заздалегідь підібрані).
Ведучий 1: Вітчизна - це наша країна, наша Батьківщина. Захищати свою Батьківщину дуже велика відповідальність. Хлопчаки! Ви несете на своїх плечах майбутнє.
Тренер гуртка хортинг: Парад, рівняйсь! «Парад, на прапор України - струнко!» - Звучить гімн України. «Парад, вільно!»
Ведучий 2: А зараз дорогі наші гості - вболівальники та учасники змагань! Дозвольте вам представити вельмишановне журі (зачитується список журі).
Ведучий 1. Ми попросили їх взяти участь у нашому святі в якості головних спортивних суддів і запрошуємо їх зайняти місця за суддівським столиком.
Ведучий 2: Після кожного етапу змагання журі буде підраховувати бали, і давати інформацію про хід конкурсу. Після останнього етапу журі оголосить остаточні результати.
Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів за сумою всіх конкурсів. Не забули ми про вболівальників і заснували приз для найкращої групи підтримки. Бажаємо учасникам змагання успіхів!
Ведучий 1: Перед початком нашого змагання ми хочемо звернути увагу на наші правила. Змагаємося не заради користі, а заради задоволення свого, та інших. Граємо чесно! Прикро, коли програєш, але все одно, не гнівайся. Будь стійким. Не сумуй при невдачах і не зловтішається. Якщо виграв - радій, але не зазнавайся. Не дорікай партнера за промахи, але постарайся поправити біду своїми успіхами. Зберігай спокій незалежно від результату гри.
Ведучий 2: Отже, команди готові, і ми починаємо змагання!

1-й КОНКУРС «ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНД»
Тренер хортингу: Наш конкурс починається. У ньому беруть участь п'ять команд. Конкурс оцінюється за п'ятибальною шкалою.
Журі підводить підсумки.
Команди дружно називають назву команди і девіз, представляють емблему. Журі оцінює: назва - максимально 5 очок, девіз - максимально 5 очок, емблема - максимально 5 очок.
Ведучий 2: Молодці! Всі учасники впоралися із завданням на відмінно! Так тримати!
Ведучий 1: Настав час спортивних змагань. Хто швидше подолає всі перешкоді ми дізнаємося прямо зараз. Команди готуються на старт!
Тренер хортингу: 2-й КОНКУРС «Біг з естафетної паличкою»
Перший учасник з паличкою в руках оббігає стійку (15 м від старту), повертається до своєї команди, яка стоїть за лінією старту в колоні по одному, передає паличку наступному учаснику і т. д.. Перемагає команда, що закінчила першою.

Тренер хортингу: 3-й КОНКУРС «Один за всіх і всі за одного»
Команда ділиться на дві і шикуються навпроти один одного. У 1-го гравця в руках м'яч. За командою він біжить, пролазить в обруч. Добігши до зустрічної колони, передає м'яч тому, хто стоїть попереду, той, отримавши м'яч, передає його над головою наступному гравцеві і так до кінця колони. Останній, отримавши м'яч, біжить, пролазить у обручі і повторює завдання до зміни командами місць.
Ведучий 2: А зараз ми проведемо конкурс з уболівальниками. Дізнаємося, яку команду більше підтримують наші глядачі. Я буду називати команду, а її вболівальники всіляко підтримуватимуть її.

Тренер хортингу: Оголошується 4-й КОНКУРС «Болото»
Капітан отримує 2 обруча. За сигналом починає переправлятися на другий берег, перекладаючи обручі перед собою і переступаючи з одного в інший. Доходячи, таким чином, до стійки бере обидва обруча в руку, повертається назад бігом, тримаючи обручі в руці. Наступний член команди продовжує естафету, коли попередній перетне лінію фінішу. Перемагає та команда, яка фінішує першою.

Тренер хортингу: 5-й КОНКУРС «Снайпери»
Команда по черзі виконує удар по воротах футбольним м'ячем. У кожного учасника одна спроба. Пробивають м'яч з відстані 5 м. Кожне попадання приносить команді очко. Перемагає команда, що набрала в сумі влучень найбільшу кількість разів.
МУЗИЧНА ПАУЗА.
Ведучий: Зараз для вас музичний подарунок. (ВИСТУП)

Тренер хортингу: 6-й КОНКУРС «Мінування полів»
Учасники команди стоять навпроти один одного. За сигналом перший біжить і розкладає м'ячі (2 шт.) по обручам (2 обруча). Добігши до протилежної сторони, дотиком руки передає естафету тому, хто стоїть попереду, і йде в кінець колони. Той, хто прийняв естафету, біжить, збирає м'ячі та добігши до протилежної сторони, передає їх. Естафета закінчена, коли учасники поміняються місцями.

Тренер хортингу: 7-й КОНКУРС «Передача снарядів»
Команда (чергуючись тато, дитина) стоять на відстані 1 м один від одного. З одного боку м'ячі складені в обруч (4-5 різних за розміром і вагою). За сигналом перші гравці починають передавати м'ячі по ланцюжку один за іншим. Останній складає м'ячі в іншій обруч з іншого кінця. Перемагає команда, яка першою закінчила естафету. Якщо м'яч викотився, то потрібно м'яч наздогнати і обов'язково його покласти в обруч.

Тренер хортингу: 8-й КОНКУРС «Переправа»
Команди побудовані в колони по одному перед стартовою лінією (на «березі»), в руках у направляючого гімнастичний обруч. За сигналом на пояс одягають обруч два перші гравця і швидко перебігають на протилежний бік майданчика - дистанція до 15 м. Перший номер залишається за фінішною лінією, а другий не знімаючи обруча, швидко повертається назад і повторює завдання з третім номером, потім він сам залишається на протилежному «березі», «переправу» робить третій номер і т.д. Перемагає та команда, яка фінішує першою.

Тренер хортингу: 9-й КОНКУРС "Передати пакет командиру»
Ведучий 1: Перебуваючи в дали від рідних місць, солдати нудьгують по рідному дому, згадують своїх батьків. Пишуть листи і відправляють відео ролики.
Ведучий 2: А зараз давайте подивимося, чи зможете ви зібрати картинки з тих шматочків, які ви отримали. І дізнаємося, що на них зображено. (Кожна команда збирає свої картинки, на яких зображена військова техніка.)

Тренер хортингу: 10-й останній КОНКУРС «Розшифруй слово»
Учасникам пропонується скласти з букв слово "Захисник" (слово команди не знають). Команди стоять у колоні. Стартує дитина. Добігаючи до вказаного місця, де лежать літери, бере одну, біжить до команди, передає естафету, викладає. Тато біжить за другою буквою, повертається, викладає, і т.д. Коли всі букви будуть на місці потрібно викласти слово «Захисник». Виграє та команда, яка перша складе слово і капітан підніме руку.
Журі оголошує підсумки останньої естафети.

Ведучий 1: Ми підійшли з вами до фінішу. І поки журі підбиває підсумки у нас музична пауза (показові номери, підготовлені дівчатками гуртка хортингу).

Парад учасників змагань:
Для оголошення результатів команди шикуються таким чином: у колони в своїх командах.

Ведучий 1: Останній вид змагань ми завершили і зараз підсумок всіх наших змагань. Нехай судді доведуть до нас, хто переміг.
- Для підбиття підсумків слово надається журі.
Голова журі: Молодці, хлопці, ви чудово впоралися з усіма завданнями, показали, що ви сильні, спритні, умілі, що зможете служити в Збройних Силах України і станете гідними захисниками нашої Батьківщини, яку будите берегти і любити.
Під звуки спортивного маршу всі команди урочисто проходять по залу, а глядачі їх вітають.
Ведучий 2: Свято веселе вдався на славу, я думаю, всім воно припало до вподоби. Слава майбутнім захисникам Вітчизни!


                                            
           

Тема позакласного заняття: Регулювальники дорожнього руху

Вік дітей: учні 1-2 класу
Мета: Сформувати у дітей поняття про регулювальниках дорожнього руху, формувати навички безпечної поведінки на дорозі.
Обладнання: репродукція картини Ст. Васнецова «Витязь на роздоріжжі», зображення дорожніх знаків, ілюстрації із зображенням різних видів світлофорів, зображення постового.

Хід заняття:

1. Організаційний момент. Мотивація.
Ми продовжимо вивчати азбуку безпечної поведінки на дорозі. Вивчати і знати правила дорожнього руху необхідно для того, щоб не піддавати своє життя і життя інших людей на небезпеку і не заважати руху транспорту на дорогах.
Пішохід на вулиці повинен бути дуже уважним. Він повинен помічати все навколо себе і швидко реагувати на ситуацію, інакше не уникнути біди. Для того, щоб наше заняття пройшло з користю для кожного, ви повинні бути зараз теж дуже уважні.
Проведемо гру-тест «Так - ні» на увагу і швидкість реакції.
Я буду швидко задавати питання, а ви так само швидко повинні відповісти «так» або «ні».
- Що хочете кажіть, в морі солона вода? (Немає)
- Що хочете кажіть, червоний світло - проїзду немає? (Так)
- Що хочете кажіть, щоразу, йдучи додому, граємо ми на бруківці? (Немає)
- Що хочете кажіть, але якщо ви дуже поспішаєте, то перед транспортом біжите? (Немає)
- Що хочете кажіть, ми завжди йдемо вперед тільки там, де перехід? (Так)
- Що хочете кажіть, ми біжимо завжди так скоро, що не бачимо світлофора? (Немає)
- Що хочете кажіть, на знаку «Тут проїзду немає» намальований людина? (Немає)
- Що хочете кажіть, на круглих знаках - червоний колір означає «тут заборона»? (Так)
2. Повідомлення теми заняття
Тепер я бачу, що ви готові до нашого заняття. Сьогодні ми згадаємо, хто допомагає пішоходам і водіям на дорозі, регулює дорожній рух, стежить за дотриманням правил дорожнього руху. А також ми повчимося вести себе на дорозі. Тема нашого заняття: Регулювальники дорожнього руху.
3. Актуалізація знань та повідомлення нових відомостей про регулювальниках дорожнього руху.
Вправи на знання ПДР.
а) Повідомлення нових відомостей про постовом - інспектора дорожнього руху.
Відгадайте загадку:
Встаю я разом з сонечком
І пізніше всіх лягаю.
Я на відповідальному посту
Весь час перебуваю.
Намагайся бути уважним,
Поспішай, не кваплячись,
Щоб нещасного випадку
Не було у нас.
Йдуть спокійно громадяни,
Тече потік машин.
І якщо все за правилами,
Не чути мій свисток.
Про кого іде мова у загадці?
Це - Регулювальник, постовий, інспектор дорожнього руху.
(Демонстрація ілюстрації).
Хто бачив, як працює регулювальник.
Яке пристосування є у нього? (жезл)
Регулювальник керує машинами на дорозі, змінюючи положення тіла і виконуючи певні жести руками, руху жезлом. Це мова регулювальника, за допомогою якого він вказує водіям можна їхати чи ні, і в якому напрямку можна рухатися.
Розглянемо деякі команди регулювальника:
Показує один з учнів.
- Регулювальник звернений до учасників руху грудьми або спиною, руки витягнуті в сторони або опущені - рух заборонено, водій - стій!
- Регулювальник здійняв жезл угору - увага, водій, приготуйся до руху.
- Регулювальник звернений до учасників руху боком, руки витягнуті або опущені - дозволяється рух.
Регулювальник працює там, де немає інших засобів керування дорожнім рухом.
б) Повідомлення нових відомостей про дорожніх знаках.
Подивіться на картину Ст. Васнецова «Витязь на роздоріжжі». На розвилці доріг зупинився в роздумах перед каменем билинний богатир. На камені вирізьблено:
«Прямо поїдеш - голодувати, холоднішати тобі;
наліво звернеш - сам залишишся живий, а коня втратиш;
направо звернеш - сам будеш мертвий, а твій кінь залишиться живий».
Звичайно, сюжет картини казковий, але в кожній казці є частка правди. Виявляється, що ці написи на чарівному камені не що інше, як дорожні знаки, які вказують герою казки на напрямок руху.
Дорожні знаки - це теж регулювальники дорожнього руху. Їх використання дуже зручно.
Адже не скрізь на дорозі можна поставити постового, а знак можна повісити де завгодно.
З казкового сюжету ви вже зрозуміли, що знаки на дорогах з'явилися давно, в стародавньому світі. Тільки вони виглядали не так, як зараз. Це були камені, прості або з різними зображеннями (наприклад, тварин), зарубки на деревах, особливим способом надламані гілки. Але всі вони виконували однакову роботу: вказати, попередити, заборонити, звернути увагу. В Стародавньому Римі за часів імператора Августа теж застосовувалися дорожні знаки. Вчені знайшли там дорожній знак «Поступися дорогою», схожий на сучасний. В тій же Італії, на крутому повороті однієї з доріг, знайшли стародавній камінь з попереджувальним написом: «Це місце є небезпечним». Наші предки - слов'яни теж застосовували камені для різних позначень на дорогах, користувалися гілками і сучками, робили зарубки на деревах. У Росії офіційні дорожні знаки з'явилися в 1909 році, коли в країні вже були автомобілі.
Познайомимося з деякими дорожніми знаками.
(Читання віршів супроводжується показом ілюстрацій знаків дорожнього руху):
За ремінь чорно-білим
Людина крокує сміливо.
Знає: там, де він йде-
Пішохідний перехід! (Пішохідний перехід - знак для пішоходів)

Погляди скоріше, водій:
Тут для піших перехід.
Значить, щоб не нашкодити їм,
Ти зобов'язаний зменшити хід! (Пішохідний перехід - знак для водіїв)

Я знавець дорожніх правил,
Я машину тут поставив.
На стоянці біля огорожі
У тиху годину стояти їй треба. (Місце стоянки)

Каже мені мій сусід:
- Якщо є велосипед,
Де захочеш, там каті,
Знай педалями крути!
- Ні, друже, все не так!
Я скажу тобі, дивак!
Коротко і ясно!
Тільки там, де цей знак,
Їздити безпечно! (Дозволяється їздити велосипедистам)

Цей знак досить простий -
Пішохід йде на міст.
Тут піднявся - там зійшов, (Наземний пішохідний перехід)

Тут дорожні роботи -
Ні проїхати, ні пройти,
Це місце пішоходу
Краще просто обійти! ( Йдуть ремонтні роботи)

Де побачу знак такий,
Поверну-но краще я,
Щоб не скоїлося зі мною
Жодного випадку! (Рух пішоходів заборонено).

Знак запам'ятайте, друзі,
І батьки, і діти:
Там, де він висить, не можна,
Їздити на велосипеді! (Їздити на велосипеді заборонено)

Дітвора, будинки, газони,
Ігри, сміх, кругом народ.
Тут же знак - "житлова зона",
Тут господар пішохід.
А водій будь, дивись,
Акуратніше рази в три. (Водій, увага! Діти!)
Зараз ми з вами познайомилися з усіма дорожніми знаками. Їх набагато більше. На наступному занятті ми докладніше поговоримо про них.
в) Закріплення знань і повідомлення нових відомостей про світлофорі.
Не тільки знаки дорожнього руху встановлюють на дорогах, але ще й це пристосування...
Він має по три ока,
По три з кожної сторони.
І хоча ще жодного разу
Не дивився він усіма відразу -
Всі очі йому потрібні.
Він висить тут з давніх пір.
І на всіх дивиться в упор.
Що ж це? (Світлофор).
Послухайте, яка історія сталася одного разу в лісі:
С. Михалков "Нероба Світлофор".
У лісі, де всі без правил
Ходили досі,
Одного разу з'явився
Дорожній світлофор.
Звідки-то з дороги
Приніс його Ведмідь.
І звірі прибігли
На техніку дивитися.
І першим почав Їжачок:
Яка дурниця!
Потрібні для світлофора
І струм, і дроти.
І якщо він не буде,
Як слід горіти,
То нам на цю штуку
Не варто дивитися!
Я з Їжачком згоден! -
Сказав, позіхаючи Вовк. -
А якщо б він працював.
Який у нього був би толк.
Коли жену я зайця,
Мені просто немає сенсу
Бігти на світло зелений,
Стояти на червоне світло!
- І я, - сказав Зайчик, -
Коли вже біжу,
Стежити за світлофором,
Вибачте, не можу.
У нас, - Лисиця сказала. -
Порядки тут свої,
І нам на перехресті
Не потрібен пост ДАІ!
Мені теж він не потрібен!
Сказав з норки Кріт.
Я сам собі пророю
Підземний перехід!
Почувши над собою
Розумні слова,
Я взагалі літаю!
Прогукала Сова.
Лишилося все, як було.
Шумить дрімучий бір...
Гойдається на гілці
Нероба світлофор...
Чому автор так назвав свій вірш?
Чи можуть відмовитися від світлофора люди?
Чому? Для чого потрібен світлофор людям?
Вірно: Світлофор - це ще один регулювальник дорожнього руху, пристрій, який своїми світловими сигналами регулює дорожній рух: дозволяє або забороняє рух транспорту і пішоходів.
Послухайте, як про це сказав автор, закінчуючи вірш.
Але ми з тобою не зайці,
Не вовки, не кроти
Ходжу я на роботу,
А в школу ходиш ти.
А повз мчать машини,
Включивши свої вогні,
І нам на перехрестях
Потрібні пости ДАІ!
Вони нам допомагають,
Нас вчать з малих років
Крокувати на світло зелений,
Стояти на червоне світло.
Перший світлофор з'явився в 1868 р. в Лондоні перед будівлею парламенту. Називався він «семафор» і мав тільки два світлових сигналу: зелений і червоний, жовтого сигналу не було. Світлофор був схожий на годинник з круглим циферблатом, розділеним на сектори червоного, жовтого і зеленого кольорів. На циферблаті встановлювалася стрілка, яку регулювальник повертав вручну. Якщо стрілка потрапляла на червоний колір, то рух заборонялося, на жовтий - треба було почекати, а зелений колір означав, що шлях вільний.
Пізніше з'явилися електричні світлофори.
Розкажіть, як діє сучасний світлофор, як ви будете переходити дорогу на світлофор?
Прочитайте, що про це записано у правилах дорожнього руху.
Зверніть увагу на те, про що ви не сказали.
Правила переходу дороги у місці, де встановлено світлофор.
1. Зупинись на краю тротуару, (не наступаючи на бордюр), щоб уважно оглянути проїжджу частину.
2. Дочекайся зеленого сигналу світлофора.
3. Переконайся, що всі транспортні засоби ліворуч і праворуч зупинилися і пропускають пішоходів.
4. Зверни увагу на повертає транспорт, якщо ти переходиш дорогу на повороті.
5. Переходь під прямим кутом до тротуару, а не навскоси.
6. Якщо при підході до середини проїжджої частини загорівся жовтий сигнал, зупинись. Стояти на середині проїзної частини треба, не роблячи кроків ні вперед, ні назад. Стеж за проїжджаючими транспортними засобами праворуч і ліворуч.
7. Закінчуй перехід, тільки переконавшись, що знову горить зелений сигнал, і транспортні засоби праворуч стоять.
8. Якщо загорівся жовтий сигнал на другій половині шляху, то треба закінчити перехід, уважно спостерігаючи за транспортними засобами праворуч.
Основні сигнали світлофора : зелений і червоний горять приблизно хвилину. За цей час пішохід повинен встигнути перейти дорогу. На дуже широкій дорозі є спеціальна розмітка - острівець безпеки.
Хто знає, що це таке?
В якому місці дороги він розташовується? (Показ ілюстрації)
Кому і навіщо він потрібен?
Згадайте правила переходу вулиці. Якщо ні острівця безпеки, а ти не встиг перейти вулицю на дозволяючий сигнал світлофора, де можна почекати, поки знову не загориться зелений сигнал світлофора?
А зараз ми потренуємося виконувати команди світлофора.
Гра «Світлофор». Кожен з вас на дорозі є пішоходом, тому, ви зобразіть за допомогою пантоміми, що пішоходи роблять, коли бачать сигнали світлофора: йдуть (діти зображують ходьбу на місці), стоять (діти стоять), або готуються йти (діти піднімають ногу).
Сигнали світлофора показує вчитель.
Світлофори бувають різні, але роботу вони виконують одну і ту ж.
Розкажіть, які світлофори ви бачили на проїжджій частині?
Світлофори бувають односторонні, дво-, трьох-, чотиристоронні. Трьох - і чотирибічні світлофори встановлюються на перехрестях, там, де перетинаються три або чотири дороги, щоб усім було добре видно сигнали світлофора. Для регулювання руху пішоходів застосовуються світлофори двокольорового сигналізації, мають вгорі червоний, внизу зелений сигнали з нанесеними на них силуетами пішохода.
Розповідь вчитель супроводжує показом ілюстрацій.
4. Підсумок. Рефлексія.
Напиши про свої враження у вас залишилися від заняття. Використовуй тільки три-чотири слова, які виражають твої почуття, думки про сьогоднішньому занятті.
                     


Люби й бережи природу. Виховне заняття у 1-4 класі

  Мета: навчити милуватися природою, оберігати її, ознайомити їх з    природоохоронною діяльністю в Україні; розвивати мислення, пізнавальні  інтереси; виховувати бережливе ставлення до природи.
 Обладнання: малюнок із пейзажем, знаки заборони і зроби це,  зображення тварин, фішки.
Хід заняття
 І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-          Діти, кожна рослинка, тваринка, повітря, вода – це все частина природи, довкілля. Але людина інколи забуває, що і вона є складовою природи, а не володарем усього живого на землі. Не завойовувати, якКутузов, а берегти й примножувати природні багатства.
-          Як потрібно ставитися до природи?
-          Правильно, природа – велике творіння Бога, колиска людства, втілення краси і добра.
-          Як саме берегти природу?
ІІІ. Оголошення теми заняття.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі квіточка ясна.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка
І таке цікаве все!
-          Про що ми поговоримо сьогодні?
-          Так, вірно. Про природу, її значення для нас, як її любити і берегти.
ІV. Робота над темою.
  1. 1.      Робота з малюнками.
-          Спершу аби зрозуміти, як важливо берегти природу, потрібно навчитися милуватися нею, любити її.
Придивляйтеся до природи, прислухайтеся до її звуків і вона відкриє вам чарівний і дивовижний світ, подарує надзвичайну красу. Для чого людині захоплюватися красою природи, що це їй дає? Краса природи має здатність робити людину доброю, співчутливою і турботливою. Завдяки красі серце людини стає м’якішим, здатним відчувати найніжніші й найтонші порухи душі. Краса – велика сила!
-          Діти, погляньте на ці малюнки. Які почуття викликають у вас ці пейзажі?
-          Який у вас настрій?
-          Хто з вас хотів би там побувати?
-          Природа збуджує фантазію, інтерес до чогось нового. Сама людина стає багатшою духовно, сильнішою і мудрішою.
  1. 2.      Природа в поетичних рядках.
-          Як багато віршів складено про природу. Хто з вас знає такі вірші?
-          А я знаю от такий.
Краса природи – справжнє диво.
Все неповторне і живе.
Де не поглянь, скрізь так красиво:
По небу сонечко пливе,
Навколо височіють гори,
Між горами дзюрчить вода.
А ліс зелений, наче море,
І всюди казка ожива!
  1. 3.      Розповідь з елементами бесіди.
Росла собі людина і пізнавала світ. Природа давала їй все: повітря, щоб дихати, воду – щоб пити, рослини щоб їсти.
-          Діти, чи вдячна людина природі за те, що вона їй дає? Як ставиться до неї? (Вирубує ліси, забруднює водойми, повітря)
-          Діти, але є люди, які люблять і хочуть берегти природу, займаються цим професійно. Це екологи, які розв’язують такі проблеми як озонові дири, глобальне потепління, зникнення рослин і тварин. Держава ухвалює закони, які зобов’язують оберігати довкілля і притягують до відповідальності за невиконання цього.
-          Яким чином люди прагнуть зберегти рослини і тварини, які перебувають на грані зникнення?
-          Так, створюють заповідники такі як Асканія-Нова – найстаріший заповідник в  Україні, Карпатський (Закарпатська обл.), Розточчя (Львівська обл.), Медобори – наймолодший заповідник. У заповіднику Асканія-Нова охороняються рослини такі як сон-трава, едельвейс; тварини – кіт лісовий, черепаха.
-          А хто знаю куди заносять види рослин і тварин, які є на межі вимирання? (Червона книга)
-          Хто знає які рослини занесені туди? (Конвалія, нарцис вузьколистий, пролісок)
-          А які тварини? (Лелеки, гадюка, черепаха, кіт лісовий, жаба ропуха)
  1. 4.      Правила Заборони і Зроби це.
-            Кожна культурна людина дбає про своє природне оточення. А що можете зробити ви, школярі, для того  аби зберегти довкілля?
v  Посади деревце, щоб очищало повітря.
v  Посій квіточки, щоб милували твій зір.
v  Розчисти джерельце, воно чекає твоєї допомоги.
v  Зроби шпаківню для пташок.
v  Люби цей світ, він просить захисту й любові.
-          А тепер ми складемо правила Заборони за цими малюнами.
v  пдихаємо.
v  Не можна мити транспортні засоби біля водоймищ, бо це забруднює воду, яку ми п’ємо.
v  Не можна кидати будь-де папірці, пластикові пляшки, бляшанки, бо це засмічує землю, на якій ми живемо.
v  Не збивай гнізда із дерев, адже у них маленькі майбутні життя.
v  Подорожуючи, не залишай по собі сліди невихованого мандрівника.
  1. 5.      Вікторина Знавець природи.
Для того аби берегти природу потрібно бути добрим її знавцем. Я пропоную дізнатися хто із вас є знавцем природи за допомогою вікторини. Хто правильно відповідає на питання, той отримує фішку. У кого більша кількість – той і є знавцем природи.
  1. Який сніг тане швидше: чистий чи брудний? (Брудний, бо він темний. Темні кольори поглинають більше сонячного проміння)
  2. Що взимку вниз вершиною росте? (Бурулька)
  3. Який лісовий житель сушить собі гриби на деревах? (Білка)
  4. Який звір спить всю зиму головою вниз? (Кажан)
  5. Де зникають восени метелики? (Більшість з них гине з настанням перших похолодань. Деякі забиваються в щілини дерев, у кору дерев і там зимують.)

V. Підсумок заняття.
- Які ви знаєте заповідники?
- Що ви зможете зробити, щоб зберегти природу?
- Які ви знаєте правила заборони?
І запам’ятайте:
Нам без природи не прожити –
Це все довкілля, мій дружок!
Це все довкілля, це природа,
Частинки ми її малі.
Потрібне нам життя й свобода,
Щоб вік прожити на землі!


Немає коментарів:

Дописати коментар