Психологічна служба

Психологічна служба школи одним із основних завдань  ставить орієнтацію учнів на здоровий спосіб життя , тому психологом , Гошуляк Оксаною Валеріївною було сплановано та проведено соціально-психологічний тренінг
Мета:

Активізувати процес самопізнання, розширити уявлення про світ професій та їхні особливості.
Діти сьогодні на нашому занятті ми з вами поговоримо про наше з вами життя, про наші здібності та можливості, про вибір який Вам доведеться зробити в житті.
А зараз ми з Вами пригадаємо  правила якими ми користуємося на наших заняттях:
- Бути активним
- Бути позитивним
- Поважати думку іншого
- Бути толерантним
- Користуватися правилом піднятої руки
  -  Діяти за принципом тут і зараз
-  Говорити по черзі
Діти Ви всі згодні з даними правилами, чи потрібно ще добавити якісь правила.
І перша наша вправа буде називатися " Очікування"
Мета :визначити наші з вами сподівання та очікування від тренінгу.
Пропоную Вам на наших корабликах записати свої очікування , щодо нашого з Вами заняття,та щоб нового Ви б хотіли дізнатися. Пропоную вам виголосити свої очікування на приклеїти по черзі їх на берег реалізованих сподівань.
Вправа №2 " Знайомство"
Пропоную Вам кожному з учасників повинен назвати своє імя, та закінчити фразу " Я мрію стати.....
Вправа № 3
Діти як Ви думаєте,що таке професія( відповіді дітей)
Психолог: Отже ми можемо сказати, що професія - це рід трудової діяльності, що вимагає спеціальної підготовки. Подивіться на наш наший калейдоскоп професій, і скажіть чим займаються представники різних професій ,і чи важлива  їх праця для інших людей. Кожен з дітей зачитує якусь  професію.
Психолог: Отже можна зробити висновок :немає професій непотрібних, не важливих, саме головне правильно обрати професію,любити свою справу, із задоволенням працювати, поважати працю інших людей та цінувати її.

Вправа №4
Мета: Збагатити ваше уявлення про світ професій та їхні особливості.
Учням роздаються аркуші паперу  різного кольору  з назвами різних професій: продавець , водій, модельєр, ветеренар.
Учні діляться на групи , завдяки кольоровим листочкам.
Психолог озвучує завдання : скласти розповідь про типовий робочий день людини тієї професії, яка є в кожній групі на писана на аркуші. Ця розповідь має бути зі слів іменників. Наприклад:
розповідь про робочий день учителя: Будильник , сніданок, дзвінок, урок,двієчник, запитання, відповідь, трійка,перерва , учительська,скандал, директор,урок, відмінники,дзвінок,дім, ліжко.
Вправа № 5 „Подорож до Диво-острова”
Вправа на розслаблення „Подорож до Диво-острова”
Ви чудово впоралися з завданнями, втомилися, тому я пропоную вам розслабитися і відправитися в подорож.  Сядьте зручніше  і закрийте очі. Зробіть три глибокі вдихи  і видих… Уяви собі, що ти бачиш перед собою красиве сонечко , рот у якого розплющився у широкій посмішці. Тепер знову вдихніть, затримайте дихання і спробуйте усміхнутися так, як сонечко. Відчуйте усмішку у всьому своєму тілі, відчуйте радість всіма клітинками свого тіла. Вам  стало спокійно, радісно, безтурботно. Це відчуття ви зможете пригадати тоді, коли захочете. Тепер трохи потягніться, випрямитеся. Розплющте очі і знову опинитеся в нашій класній кімнаті.
Вправа № 6 " Відгадайка"
А тепер  пропоную Вам відгадати  до яких професій належать дані характеристики:
Зелена          Солодка       Волосата             Дитяча
Смішна        Висока          Розумна              Чоловіча
Жіноча         Грошова       Смілива             Говірлива
Уважна        Модна          Непосидюча     Технічна
Спокійна     Незалежна     Відповідальна    Смачна

Вправа №7 " Оголошення"
( об'єднати дітей в групи")
Складіть оголошення " шукаю роботу". Напишіть що Ви вже вмієте робити, завдяки яким навичкам і вмінням можете заробити гроші і допомогти батькам. Обговорення оголошення
Вправа № 8 Притча « Усе залежить від тебе»
Колись давно у Стародавньому Китаї жив розумний,але дуже пихатий мандарин. Щодня він лише приміряв убрання та розмовляв з підданими про свій розум і згадував про давню зустріч з імператором. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось пройшов по всій країні поголос,що неподалік від кордону зявився мудрець,розумніший за всіх на світі. Дійшов той голос і до нашого мандарина. Дуже він розлютився:хто може називати якогось чинця найрозумнішою людиною на світі?!Але нікому не виказав свого обурення,а запросив мудреця до себе в палац,задумавши обдурити ченця:»Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю,що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я задушу метелика,а якщо мертве – я випущу його»
 І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралось багато людей,усім хотілось подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на своєму троні,тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинились – і до зали увійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина,привітався і сказав:» Скажи мені,що я тримаю в руках – живе чи мертве?»Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів :    « Все в твоїх руках!»Збентежений мандарин випустив метелика з рук,той полетів на волю,радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Вправа №9 « Подарунок»
Мета: виявити найхарактерніші особливості деяких професій, показати людям цих професій свою вдячність.
Учням роздаються аркуші паперу різного кольору, за якими вони мають згрупуватися.
Діти уявіть собі, що ваш товариш має певну професію. Він запросив усіх до себе на день народження. Відмовитися не можна. Ваше завдання – придумати і виготовити подарунок вашому товаришу.
При цьому важливо виконати три умови. Подарунок має:
1)    містити натяк на його професію;
2)    бути незвичайним і веселим;
3)    бути доступним вам за ціною;
Вправа№10 « Куля Мрій»

І на завершення нашого з Вами заняття проведемо вправу « Куля Мрій»
-       Але все-таки всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися.
Психолог підкидає різнокольорові повітряні кульки і пояснює.
-       Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами чи фломастерами.
-       Давайте об’єднаємо всі кульки ваших мрій в один великий оберемок, нехай ваші побажання здійсняться.

Заключна частина :

А тепер Візьмемо наші маленькі кораблики, і кожен подумає проте,наскільки сьогоднішнє заняття допомогло Вам із вибором професії,чи отримали Ви додаткову інформацію про світ професій,чи визначились у вибору професій.

Немає коментарів:

Дописати коментар